De gebruiksovereenkomst
INLEIDING
Deze gebruiksovereenkomst vormt een juridische overeenkomst die wordt gesloten tussen de Gebruiker, waarvan de gegevens op de registratiepagina zijn opgenomen onder bedrijfsgegevens, en de Dienstverlener, Solvengo BV.
Door je als Gebruiker via de registratiepagina in de omgeving van de Dienstverlener te registreren, verklaart de Gebruiker zich uitdrukkelijk akkoord met onderhavige gebruiksvoorwaarden met inbegrip van alle bijlagen en verbindt zich er toe om deze na te leven.
Artikel 1 : Definities
Artikel 2: Reikwijdte gebruiksvoorwaarden
Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op alle feitelijke en -rechtshandelingen tussen de Gebruiker en de Dienstverlener. De toepasselijkheid van enige andere gebruiksvoorwaarden of overeenkomst wordt expliciet verworpen. Bij uitzondering toegestaan indien expliciet andersluidend schriftelijk overeengekomen.
Artikel 3: Positie van de Dienstverlener
De dienstverlening stelt de Gebruiker in staat de bestellingen van diens Klanten te aanvaarden via de bestelmodule in de omgeving. De bestelling van de Klant wordt aldus via de omgeving doorgegeven aan de Gebruiker.
De Dienstverlener is onder geen enkel beding aansprakelijk voor de producten en/of diensten welke zijn aangeschaft door gebruikmaking van de bestelmodule in de omgeving.
De Klant gaat door middel van het plaatsen van een bestelling in de omgeving direct een overeenkomst aan met de Gebruiker voor de levering van het door de Klant geselecteerde artikel.
De Gebruiker erkent dat zij de volledige aansprakelijkheid draagt voor haar geleverde producten en/of diensten besteld door de klant van de Gebruiker.
Artikel 4: De verkoopaccount en het verloop van de registratie als Gebruiker
Indien de potentiële Gebruiker niet voldoet aan bovenvermelde cumulatieve voorwaarden, wordt de registratie als Gebruiker geweigerd.
Indien de potentiële Gebruiker voldoet aan bovenvermelde cumulatieve voorwaarden, zal de Dienstverlener een beslissing nemen over de al dan niet aanvaarding van de registratie als Gebruiker. De registratie kan zonder nadere motivering geweigerd worden, zelfs in het geval dat de potentiële Gebruiker aantoont voldaan te hebben aan bovenvermelde cumulatieve voorwaarden.
De Dienstverlener kan naast de bovenvermelde voorwaarden aanvullende eisen stellen.
Artikel 5: Artikelen en verboden activiteiten
De Gebruiker kan enkel legale horeca-gerelateerde goederen en/of diensten aanbieden via de bestelmodule. De Gebruiker garandeert dat de aangeboden producten en/of diensten geen smadelijke, lasterlijke, obscene, pornografische of godslasterlijke materialen of uitingen bevatten. Verder garandeert de Gebruiker ook dat zij geen producten aanbiedt die een onacceptabel risico (kunnen) vormen voor de reputatie van de Dienstverlener, zoals geneesmiddelen, illegale of gestolen producten en/of diensten, kansspelen, verdovende middelen en bepaalde voedingssupplementen. De Dienstverlener kan deze lijst te allen tijde wijzigen en/of activiteiten verwijderen of toevoegen.
Indien de Dienstverlener de verkoop van deze verboden goederen en/of diensten opmerkt, zal de Dienstverlener overgaan tot onmiddellijke opschorting van diens verkoopaccount.
Artikel 6: Klantrelatie
Artikel 7: Betalingen
Artikel 8: Bestelmodule en ingeven prijslijst
Artikel 9: Veiligheid en fraudemaatregelen
Artikel 10: Gebruik content en geheimhouding
Artikel 11: Privacy statement en cookies statement
De Privacy statement is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van Gebruikers en Klanten die gebruik maken van de omgeving.
De verwerkingsverantwoordelijke voor het verwerken van deze persoonsgegevens is de Dienstverlener.
De Dienstverlener houdt zich daarom met betrekking tot het verwerken van persoonsgegevens aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
De aanvaarding van onderhavige gebruiksvoorwaarden impliceert dat de Gebruiker de toestemming verleent aan de verwerkingsverantwoordelijke of desgevallend aan de verwerker om de persoonsgegevens van Gebruiker te verwerken.
De Privacy statement en Cookies statement zijn integraal raadpleegbaar www.solvengo.be
Artikel 12: Intellectuele eigendomsrechten
Artikel 13: Beëindiging
Artikel 14: Aansprakelijkheid
Artikel 15: Diverse
Artikel 16: Geschillenregeling
1.1 In deze algemene voorwaarden van SOLVENGO BV hebben de hierna te noemen termen de volgende betekenis:
· SOLVENGO BV vertegenwoordigd door Dries en Kobe: hierna te noemen SOLVENGO;
· Opdrachtgever: de klant die beroep doet op de diensten van SOLVENGO;
· Voorwaarden: algemene voorwaarden SOLVENGO, die te raadplegen zijn op onze website ; solvengo.be/Algemene-Voorwaarden/;
· Opdracht: een overeenkomst tussen SOLVENGO en opdrachtgever voor de levering van diensten inclusief de Voorwaarden;
· Prestatiebon: de digitale bon waarop de Opdracht is omschreven, evenals de benodigde gegevens van de Opdrachtgever en bevat (waar nodig) tevens een machtiging van SOLVENGO voor het te incasseren bedrag;
· Tijdig betalen: de klant dient het verschuldigde bedrag van de Opdracht onmiddellijk te betalen nadat de prestatie door SOLVENGO uitgevoerd werd (vooraleer SOLVENGO de plaats, waar de opdracht is uitgevoerd, verlaten heeft), tenzij er uitdrukkelijk door SOLVENGO en Opdrachtgever een andere betalingstermijn is overeengekomen (max. 30 dagen nadat de Opdracht door SOLVENGO werd uitgevoerd).
1.2 De Voorwaarden zijn van toepassing op en maken onderdeel uit van iedere aanbieding en iedere Opdracht.
1.3 Door de opdrachtgever voorgestelde algemene voorwaarden zijn niet van toepassing, worden uitdrukkelijk van de hand gewezen en zijn niet bindend, tenzij en voor zover deze specifiek schriftelijk door SOLVENGO zijn aanvaard.
1.4 Afwijkingen op de Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
1.5 De eventuele nietigheid van één van de bepalingen van de Voorwaarden zal geenszins invloed hebben op de geldigheid van de andere clausules. SOLVENGO en de Opdrachtgever zullen alles in het werk stellen om, in onderlinge overeenstemming, de nietige clausule te vervangen door een geldige clausule met dezelfde of quasi dezelfde economische impact als de nietige clausule.
2.1 SOLVENGO garandeert de Opdracht naar beste vermogen uit te voeren met voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap. Terzake van de Opdracht heeft SOLVENGO slechts een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis. De Opdrachtgever is ten allen tijde verplicht de tarieven voor de gewerkte uren (inclusief eventuele verplaatsingskosten) te voldoen, ongeacht het resultaat van de Opdracht, tenzij SOLVENGO de Opdracht niet kan uitvoeren. De Opdrachtgever zal dan enkel de tarieven voor de verplaatsingskosten dienen te voldoen.
2.2 De Opdrachtgever is gehouden al datgene te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om de uitvoering van de Opdracht mogelijk te maken. In het bijzonder draagt de Opdrachtgever er zorg voor dat alle gegevens en faciliteiten, waarvan SOLVENGO aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Opdracht, tijdig aan SOLVENGO beschikbaar worden gesteld.
2.3 SOLVENGO is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, als gevolg van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
2.4 Indien SOLVENGO en Opdrachtgever zijn overeengekomen dat de Opdracht in fasen zal worden uitgevoerd, kan SOLVENGO de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot de opdrachtgever zijn betalingsverplichtingen ter zake de daaraan voorafgaande fase volledig is nagekomen.
2.5 De Opdrachtgever garandeert dat hij of zij de eigenaar van het product is ten aanzien waarvan de diensten worden geleverd en geen gebruik maakt van illegaal verkregen software en/of materialen. Opdrachtgever vrijwaart SOLVENGO voor eventuele aanspraken van derden in verband daarmee, alsmede in verband met de uitvoering van de Opdracht.
2.6 De geleverde diensten zullen uitsluitend worden verricht op het adres welke bij het aanleveren van de Opdracht door de Opdrachtgever is aangegeven.
2.7 Werkgeversgezag, toezicht en leiding met betrekking tot de werkzaamheden die worden uitgevoerd door werknemers van SOLVENGO berust bij SOLVENGO. Opdrachtgever komt in dit verband nadrukkelijk geen instructiebevoegdheid toe.
2.8 Indien SOLVENGO beroep doet op een onderaannemer, wordt de opdracht via SOLVENGO verkregen, maar is de onderaannemer niet ondergeschikt aan SOLVENGO en voert de onderaannemer de opdracht in eigen beheer en verantwoordelijkheid uit jegens Opdrachtgever.
3.1 Indien SOLVENGO en Opdrachtgever een wijziging of aanvulling van de Opdracht overeenkomen, kan het tijdstip van voltooiing van de Opdracht wijzigen. SOLVENGO zal de Opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen.
3.2 Tijdsinschattingen die SOLVENGO aan de Opdrachtgever meedeelt zijn slechts indicaties waaraan geen rechten kunnen worden ontleend.
4.1 Klachten over de geleverde diensten dienen door Opdrachtgever zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 48 uur na voltooiing van de Opdracht schriftelijk of per email naar [email protected] te worden gemeld aan SOLVENGO.
5.1 De Opdrachtgever dient de betaling van het totale verschuldigde bedrag, uit te voeren vooraleer de werknemer of onderaannemer van SOLVENGO de plaats van de Opdracht verlaat.
5.2 Betaling anders dan door middel van de door SOLVENGO aangegeven betalingsmethodes is niet mogelijk. De betalingsmethodes zijn terug te vinden op de website solvengo.be.
5.3 Indien SOLVENGO incassomaatregelen moet treffen tegen de Opdrachtgever, is de Opdrachtgever naast de wettelijke intresten, ook de incassokosten verschuldigd.
5.4 Bij annulering van de Opdracht door de Opdrachtgever minder dan 24 uur op werkdagen voor de aanvang van de Opdracht (tussen 9u en 18u), is de Opdrachtgever de eerste 30 minuten van het geldende tarief verschuldigd.
5.5 Betalingen die niet Tijdig gebeuren brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling interesten op gelijk aan jaarlijks 15 %, alsmede (evenzeer van rechtswege en zonder ingebrekestelling) een forfaitaire vergoeding van 10 % op het factuurbedrag (met een minimum van 250 EUR) als schadebeding.
5.6 Indien een incasso niet is geslaagd, heeft SOLVENGO het recht om administratiekosten bij Opdrachtgever in rekening te brengen.
5.7 In geval van gerechtelijke reorganisatie, dan wel faillissement, heeft SOLVENGO het recht om de uitvoering van de Opdracht zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te beëindigen of op te schorten zonder recht op vergoeding van schade die hierdoor mocht ontstaan voor de Opdrachtgever.
6.1 Alle door SOLVENGO vermelde tarieven zijn inclusief BTW voor particulieren. Indien er een factuur wordt opgesteld voor een onderneming met BTW nummer of voor een vrij beroep zijn alle tarieven exclusief BTW.
7.1 SOLVENGO is niet aansprakelijk voor schade van welke aard dan ook ongeacht door welke oorzaak, behoudens in het geval van opzet en/of grove schuld van SOLVENGO. Indien en voor zover op SOLVENGO enige aansprakelijkheid mocht rusten, uit welke hoofde dan ook, is deze aansprakelijkheid ten allen tijde beperkt tot 3 maal het factuurbedrag van de Opdracht.
7.2 Opdrachtgever vrijwaart SOLVENGO voor alle aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door Opdrachtgever gebruikte of verstrekte materialen of gegevens in verband met de uitvoering van de opdracht.
7.3 Opdrachtgever is gedurende de uitvoering van de Opdracht verplicht om zelf ter plekke aanwezig te zijn.
7.4 Het geven van adviezen over aan te kopen software of hardware behoort niet tot de kerntaken van SOLVENGO. Wanneer SOLVENGO aan opdrachtgever gevraagd of ongevraagd een suggestie doet over een aankoop, handelt SOLVENGO niet als tussenpersoon, handelsagent, distributeur of verkoper van de door Opdrachtgever aangekochte software of hardware. SOLVENGO verstrekt geen enkele garantie of eventueel aan te kopen software of hardware geschikt is voor het systeem en beoogd gebruik van de Opdrachtgever.
7.5 In verband met kwaliteitscontrole kan communicatie per telefoon of e-mail met medewerkers van SOLVENGO door SOLVENGO gemonitord worden.
7.6 Het gebruik van onze applicatie “Whywaitt.com” ontslaat de horeca-uitbater niet om ieder order in te geven in zijn witte kassa conform de GKS-verplichting, indien de horeca-uitbater moet voldoen aan de GKS-reglementering. Solvengo BV kan niet aangesproken worden indien de horeca-uitbater zijn orders niet registreert conform de GKS-verplichtingen.
8.1 Geen van de partijen is verantwoordelijk of aansprakelijk voor een vertraging of tekortkoming in de nakoming van de opdracht die het gevolg is van overmacht.
9.1 Het Belgisch recht is van toepassing. Voor zover door de regels van het dwingend recht niets anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Opdracht worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Limburg.
Privacy Policy
Privacy policy voor Solvengo, eigenaar van www.solvengo.be
Het waarborgen van de privacy van bezoekers van www.solvengo.be is een belangrijke taak voor ons. Daarom beschrijven we in onze privacy policy welke informatie we verzamelen en hoe we deze informatie gebruiken.
Door de informatie en de diensten op www.solvengo.be te gebruiken, gaat u akkoord met onze privacy policy en de voorwaarden die wij hierin hebben opgenomen.
Als u meer informatie wilt ontvangen, of vragen hebt over de privacy policy van Solvengo en specifiek www.solvengo.be, kun u ons benaderen via e-mail. Ons e-mailadres is [email protected].
www.solvengo.be maakt gebruik van verschillende technieken om bij te houden wie de website bezoekt, hoe deze bezoeker zich op de website gedraagt en welke pagina’s worden bezocht. Dat is een gebruikelijke manier van werken voor websites omdat het informatie oplevert die bijdraagt aan de kwaliteit van de gebruikerservaring. De informatie die we, via cookies, registreren, bestaat uit onder meer IP-adressen, het type browser en de bezochte pagina’s.
Tevens monitoren we waar bezoekers de website voor het eerst bezoeken en vanaf welke pagina ze vertrekken. Deze informatie houden we anoniem bij en is niet gekoppeld aan andere persoonlijke informatie, hier.
www.solvengo.be plaatst cookies bij bezoekers. Dat doen we om informatie te verzamelen over de pagina’s die gebruikers op onze website bezoeken, om bij te houden hoe vaak bezoekers terugkomen en om te zien welke pagina’s het goed doen op de website. Ook houden we bij welke informatie de browser deelt.
U kunt er voor kiezen om cookies uit te schakelen. Dat doet u door gebruik te maken de mogelijkheden van uw browser. U vindt meer informatie over deze mogelijkheden op de website van de aanbieder van uw browser.
Adres: Hasseltsesteenweg 151, 3720 Kortessem
BTW nr: BE0752657048
E-mail: [email protected]
Tel: +32 476 02 13 18
Tel: +32 498 38 53 53
© Copyright 2021
We gebruiken cookies om de gebruikerservaring te verbeteren en websiteverkeer te analyseren. Om deze redenen kunnen we uw sitegebruiksgegevens delen met onze analysepartners. Door op "Cookies accepteren" te klikken, stemt u ermee in om alle technologieën die worden beschreven in onze algemene voorwaarden op uw apparaat op te slaan.